پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌: بررسی انواع و روش چاپ روی پاکت

نام نویسنده: مریم حیدری
پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌

امروزه برای بسته‌بندی و عرضه محصولات مختلفی از انواع مقوا و کاغذ بسته بندی استفاده می‌‌‌‌شود. مزیت‌های بسیار زیاد از جمله تنوع گسترده بسته‌ها و پاکت‌های کاغذی؛ استفاده از این نوع بسته‌بندی‌‌‌ را رایج کرده‌اند. در حال حاضر انواع مختلفی از مواد خوراکی با استفاده از پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ کاغذی در جنس‌ها و طرح‌های مختلف بسته‌بندی‌‌‌ می‌‌‌‌شوند به نحوی که علاوه بر حفظ کیفیت محصولات، میزان جذب مشتریان نیز افزایش می‌‌‌‌یابد، زیرا پاکت‌های کاغذی قابلیت چاپ پذیری خوبی دارند و می‌‌‌‌توان طرح و متن دلخواه را بر روی بسته‌بندی‌‌‌ چاپ کرد. بر همین اساس در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از انواع پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ می‌‌‌‌پردازیم.

انواع پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌

متنوع بودن پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ کاغذی باعث افزایش تعداد محصولاتی شده است که برای بسته‌بندی‌‌‌ آن‌ها از پاکت‌های کاغذی استفاده می‌‌‌‌شود. البته این موضوع بسیار خوشحال کننده است، زیرا پاکت‌های کاغذی نسبت به سایر انواع بسته‌بندی‌‌‌‌ها آسیب چندانی به محیط زیست وارد نمی‌‌‌‌کنند. در حال حاضر انواع مختلفی از پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ تولید می‌‌‌‌شوند که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌‌‌‌کنیم:

1_ پاکت پنجره ای

حتما تا به حال محصولاتی را خریداری کرده‌اید‌‌ که یک قسمت از پاکت کاغذی آن‌ها شفاف بوده و به همین علت محصول داخل بسته‌بندی‌‌‌ را به خوبی مشاهده کرده‌اید‌‌. این نوع پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌؛ پنجره‌ای ‌نامیده می‌‌‌‌شود و استفاده از آن باعث افزایش جذب مشتریان خواهد شد.

بسته بندی غذا با کاغذ

2_ پاکت ساده

پاکت بسته‌بندی‌‌‌ ساده نسبت به سایر پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ کاغذی، ارزان‌تر است. این نوع پاکت بسته‌بندی‌‌‌ ویژگی‌های خاصی مانند تعبیه پنجره ندارد، ولی برای بسته‌بندی‌‌‌ مواد خوراکی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌‌‌‌شود.

3_ پاکت کرافت

یکی از بهترین انواع پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌؛ پاکت کرافت است. این نوع پاکت بسته‌بندی‌‌‌ از کاغذ کرافت تولید می‌‌‌‌شود و به همین علت کیفیت محصولات را به بهترین نحو حفظ می‌‌‌‌کند. پاکت بسته‌بندی‌‌‌ کرافت در انواع مختلف دسته دار، بدون دسته و حتی پنجره‌ای ‌تولید می‌‌‌‌شود.

4_ پاکت رنگی

برای اینکه بتوانید تنوع یک محصول را به خوبی نشان دهید و آن را در ذهن مشتریان ثبت کنید؛ بهتر است از پاکت‌های رنگی برای بسته‌بندی‌‌‌ محصولات استفاده نمایید. به این ترتیب هر یک از انواع مختلف یک محصول؛ با یک رنگ مشخص می‌‌‌‌شوند و در نهایت طیفی از بسته‌بندی‌‌‌ رنگی محصولات شما در فروشگاه‌ها در معرض دید مشتریان قرار می‌‌‌‌گیرند.

انواع پاکت بسته بندی

انواع کاغذ پاکت بسته بندی

همانطور که گفتیم پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ کاغذی یکی از بهترین محصولات بسته‌بندی‌‌‌ هستند که استفاده از آن‌ها نیز بسیار رایج است. پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ کاغذی را می‌‌‌‌توانید در طرح‌ها، اندازه‌ها و حتی جنس‌های مختلف سفارش دهید و محصولات متنوعی را با استفاده از آن‌ها بسته‌بندی‌‌‌ و عرضه کنید. البته جنس کاغذ پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ با یکدیگر متفاوت است و بر همین اساس در ادامه مطلب به انواع کاغذ مناسب برای تولید پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ اشاره می‌‌‌‌کنیم:

1_ کاغذ گلاسه براق و مات

گلاسه بهترین کاغذ برای تولید پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ محسوب می‌‌‌‌شود، زیرا قابلیت چاپ پذیری بی نظیری دارد. این نوع کاغذ دارای جلوه‌ای ‌براق و درخشان است و به همین علت ظاهر زیبایی را به پاکت بسته‌بندی‌‌‌ می‌‌‌‌دهد. البته کاغذ گلاسه مات؛ جلوه درخشان ندارد، ولی سطح این کاغذ کاملا صاف و یکنواخت است، به همین علت یک گزینه مناسب برای چاپ متن و طرح محسوب می‌‌‌‌شود.

2_ کاغذ تحریر

از انواع کاغذ تحریر هم برای تولید پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ استفاده می‌‌‌‌شود، زیرا به دلیل مات بودن ظاهر آن‌ها؛ قدرت جذب رنگ بسیار زیادی دارند. بنابراین طرح‌های مورد نظر به آسانی بر روی پاکت‌های تهیه شده از کاغذ تحریر چاپ می‌‌‌‌شوند.

3_ مقوای پشت طوسی

یکی از رایج‌ترین جعبه‌ها و پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ محصولات مختلف از مقوای پشت طوسی تولید می‌‌‌‌شود. توجه داشته باشید یک طرف این نوع مقوا به رنگ طوسی و طرف دیگر آن سفید رنگ است و قابلیت چاپ پذیری مطلوبی هم دارد.

کاربردهای پاکت بسته بندی

بهتر است بدانید از انواع پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ علاوه بر مواد خوراکی برای بسته‌بندی‌‌‌ محصولات دیگری هم استفاده می‌‌‌‌شود. به طور کلی جلوه زیبا، عدم آسیب رساندن به محیط زیست و همچنین قابلیت چاپ پذیری مطلوب پاکت‌های کاغذی باعث افزایش تقاضا برای استفاده از این نوع پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ شده‌اند. در حال حاضر از انواع پاکت کاغذی برای بسته‌بندی‌‌‌ محصولاتی مانند موارد زیر استفاده می‌‌‌‌شود:

  • مواد خوراکی
  • لباس و پارچه
  • بسته‌های پستی
  • وسایل تزئینی
  • بسته‌بندی‌‌‌ هدایا
  • وسایل الکترونیکی
  • عطر
  • کفش
  • لوازم التحریر

به این ترتیب می‌‌‌‌توانید با در نظر گرفتن نوع و وزن محصول؛ جنس، ضخامت و مدل پاکت کاغذی مناسب برای بسته‌بندی‌‌‌ را انتخاب کنید.

انواع پاکت بسته بندی

روش چاپ روی کاغذ

انواع کاغذهایی که برای تولید پاکت بسته‌بندی‌‌‌ استفاده می‌‌‌‌شوند؛ قابلیت چاپ پذیری متفاوتی دارند. به همین علت از روش‌های مختلفی برای چاپ طرح و متن بر روی کاغذهای بسته‌بندی‌‌‌ استفاده می‌‌‌‌شود تا چاپ بسته‌بندی‌‌‌ بیشترین بازدهی را داشته باشد. از جمله بهترین روش‌های چاپ پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ می‌‌‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چاپ UV: در این روش چاپ از اشعه UV برای خشک کردن سریع جوهر دستگاه چاپ استفاده می‌‌‌‌شود، به این ترتیب جوهر چاپ بر روی بسته‌بندی‌‌‌‌ها پخش نمی‌‌‌‌شود. البته برای افزایش بازدهی این روش بهتر است از کاغذهای براق استفاده کنید، زیرا این نوع از کاغذهای بسته‌بندی‌‌‌؛ جوهر کمتری را جذب می‌‌‌‌کنند.
  • چاپ رنگ Spot: اگر قصد چاپ یک طرح رنگی منحصر به فرد بر روی پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ دارید؛ چاپ رنگ Spot بهترین گزینه برای انجام این کار است. به کمک این روش می‌‌‌‌توانید از رنگ‌های ترکیبی خاصی برای کامل شدن طیف رنگ طرحی که در نظر دارید استفاده کنید. برای افزایش بازدهی این نوع چاپ هم بهتر است از کاغذهای گلاسه استفاده کنید.
  • چاپ رنگ فلزی: اگر چاپ رنگ فلزی یا متالیک را برای پاکت بسته بندی کاغذی‌‌‌ در نظر دارید؛ بهتر است از کاغذهای گلاسه و در عین حال ضخیم استفاده کنید. به این ترتیب درخشندگی و متالیک بودن رنگ فلزی بهتر نمایان می‌‌‌‌شود و طرح و متن چاپ شده جلوه خاصی خواهند داشت.
  • چاپ برجسته: یکی دیگر از انواع روش‌های چاپ که برای بسته‌بندی‌‌‌‌های کاغذی استفاده می‌‌‌‌شود؛ چاپ برجسته است. با استفاده از این روش چاپ؛ قسمت‌هایی از متن و طرح چاپ شده بر روی پاکت بسته‌بندی‌‌‌، برجسته خواهند بود. برای افزایش بازدهی این روش چاپ هم بهتر است از کاغذهای با گرماژ 80 به بالا استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

اشتراک گذاری

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات کاغذ پاپیروس کاوه، شماره همراه خود را وارد نمایید.

در نظر داشته باشید ثبت سفارش تنها به صورت عمده امکان‌پذیر است.