پاکت کرافت: بررسی ساختار، انواع، کاربرد و مزایا

نام نویسنده: مریم حیدری
انواع پاکت کرافت

میزان استفاده از پاکت‌های کاغذی برای بسته‌بندی‌‌‌ محصولات مختلف نسبت به سال‌های گذشته، افزایش چشمگیری داشته است. در این میان پاکت کرافت یکی از مقاوم‌ترین ‌‌پاکت‌های بسته‌بندی تولید شده در جهان محسوب می‌شود. پاکت کرافت از سالیان بسیار دور برای بسته‌بندی‌‌‌ مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌‌‌‌گرفت، ولی طی چند سال اخیر استفاده از آن جنبه تبلیغاتی هم پیدا کرده است. از طرفی با تولید انواع مختلفی از پاکت کرافت با رنگ‌بندی‌های متنوع؛ زمینه استفاده از این پاکت‌ها نیز گسترش یافته است. بر همین اساس در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از انواع پاکت کرافت می‌‌‌‌پردازیم.

پاکت کرافت چیست؟

ساده‌ترین ‌‌شکلی که از پاکت کرافت می‌‌‌‌توانید تجسم کنید؛ پاکت‌های قهوه‌ای ‌رنگی است که برای بسته‌بندی‌‌‌ خشکبار از آن‌ها استفاده می‌‌‌‌کنند. البته علاوه بر پاکت‌های کاغذی کرافت، جعبه‌های مقوایی کرافت نیز در دسترس هستند. برای تولید مقوای کرافت هم از کاغذ کرافت استفاده می‌‌‌‌شود. بنابراین قبل از بررسی سایر جوانب پاکت کرافت بهتر است با ترکیب خمیر کرافت آشنا شوید:

  • 80 درصد خمیر کاغذ کرافت را چوب درختان مختلف تشکیل می‌‌‌‌دهد.
  • برای افزایش استحکام خمیر کرافت به آن ترکیباتی از سولفات اضافه می‌‌‌‌کنند. به همین علت خمیر کرافت را سولفات خمیر پالپ می‌‌‌‌نامند.
  • هر چه قدر میزان لیگنین خمیر کاغذ، کمتر باشد؛ مقاومت بیشتری در برابر پارگی دارد. بر همین اساس میزان لیگنین را در خمیر کرافت کاهش می‌‌‌‌دهند.
  • به طور کلی فرآیند تولید خمیر کاغذ کرافت به عنوان فرآیند کرافت شناخته می‌‌‌‌شود.

بعد از تولید ورقه‌های کاغذ کرافت، انواع مختلفی از پاکت‌های بسته‌بندی‌‌‌ را می‌توان با آن طراحی کرد و ساخت. بهتر است بدانید هر یک از مدل‌های پاکت کرافت برای بسته‌بندی‌‌‌ یک سری از محصولات مناسب هستند. به همین علت باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های محصول، پاکت مناسب را انتخاب کنید.

پاکت کرافت معمولی

انواع پاکت کرافت

پاکت‌های کرافت به دلیل برخورداری از یک سری ویژگی مهم؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برای بسته‌بندی‌‌‌ مواد خوراکی محسوب می‌‌‌‌شوند. البته کاربرد پاکت‌های کرافت به بسته‌بندی‌‌‌ مواد خوراکی محدود نیست. بلکه هر یک از پاکت‌های کرافت دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مختص به خود نیز هستند. به همین علت در ادامه مطلب به بررسی هر یک از انواع آن می‌‌‌‌پردازیم:

1_ ایستاده

پاکت‌های کاغذی قهوه‌ای ‌رنگی که حاوی مواد خوراکی بوده و به صورت ایستاده در قفسه‌های فروشگاه قرار می‌‌‌‌گیرند؛ پاکت کرافت ایستاده هستند. برای اینکه یک پاکت به صورت ایستاده قرار بگیرد در انتهای آن یک کاست قرار می‌‌‌‌دهند. تعبیه کاست علاوه بر فراهم کردن شرایط لازم برای ایستادن پاکت؛ باعث افزایش حجم پاکت نیز می‌‌‌‌شود. بهتر است بدانید پاکت‌های ایستاده در مدل‌های زیر تولید می‌‌‌‌شوند:

  • ته کاست
  • بغل کاست
  • سه طرف کاست

پاکت‌های سه طرف کاست از کناره‌ها و انتها دارای کاست هستند. به همین علت گنجایش بیشتری نسبت به سایر پاکت‌های ایستاده دارند. لازم به ذکر است ایستاده بودن پاکت کرافت باعث افزایش جلب توجه مشتریان خواهد شد.

2_ ساده

در کنار پاکت‌های ایستاده، پاکت کرافت ساده هم تولید می‌‌‌‌شود. این نوع از پاکت هیچ تجهیز اضافه‌ای ‌ندارد و فقط از کاغذ کرافت تولید می‌‌‌‌شود. بنابراین به صورت ایستاده قرار نمی‌‌‌‌گیرد، زیپ نداشته و به طور کلی فقط جنبه بسته‌بندی‌‌‌ دارد.

عکس پاکت کاغذی کرافت معمولی

3_ پنجره دار

همانطور که گفتیم از پاکت‌های کرافت علاوه بر بسته‌بندی‌‌‌ محصولات؛ برای افزایش جلب توجه مشتریان هم استفاده می‌‌‌‌شود. اگر شما هم قصد انجام همین کار را دارید؛ بهتر است پاکت پنجره دار را انتخاب کنید. بر روی پاکت پنجره دار یک طلق شفاف کوچک (معمولا مستطیل شکل) قرار داده می‌‌‌‌شود تا قسمتی از محصول قابل رویت باشد. به این ترتیب مشتریان می‌‌‌‌توانند ظاهر محصول داخل بسته‌بندی‌‌‌ را ببینند. لازم به ذکر است پاکت کرافت پنجره دار را می‌‌‌‌توانید به صورت ساده یا ایستاده سفارش دهید.

پاکت کرافت پنجره دار

4_ سلفون دار

در کنار پاکت‌های پنجره دار که امکان مشاهده محصول را برای مشتریان فراهم می‌‌‌‌کنند؛ پاکت کرافت سلفون دار نیز همین قابلیت را دارد. برای تولید پاکت سلفون دار؛ در قسمت وسط سمت جلوی پاکت (از بالا تا پایین) سلفون قرار داده می‌‌‌‌شود. به این ترتیب امکان مشاهده محصول قرار گرفته در این نوع پاکت نیز فراهم خواهد شد. تفاوت پاکت پنجره دار با سلفون دار هم به ابعاد قسمت شفاف و به کار بردن طلق یا سلفون مربوط است.

5_ زیپ دار

امروزه برای بسته‌بندی‌‌‌، استفاده و نگهداری آسان‌تر از مواد خوراکی؛ از پاکت‌های زیپ دار استفاده می‌‌‌‌شود. در قسمت بالایی این پاکت‌ها یک زیپ کیپ قرار داده خواهد شد تا به این ترتیب باز و بسته کردن مجدد پاکت امکان پذیر باشد. بهتر است بدانید انواع پاکت کرافت را می‌‌‌‌توان به صورت زیپ دار تولید کرد.

پاکت کرافت زیپ دار

پاکت کرافت چه رنگی است؟

بدون شک اغلب مردم پاکت کرافت را با رنگ قهوه‌ای ‌روشن یا کاهی می‌‌‌‌شناسند. فارغ از جذابیتی که پاکت‌های کرافت قهوه‌ای ‌دارند؛ امروزه پاکت‌های کرافت رنگی هم تولید می‌‌‌‌شوند. برای رنگی شدن کاغذ کرافت هم به خمیر کاغذ، افزودنی‌های رنگی اضافه می‌‌‌‌شود. بر همین اساس می‌‌‌‌توانید پاکت‌های کرافت را به صورت قهوه ای، سفید یا رنگی سفارش دهید.

کاربردهای پاکت کرافت

بدون در نظر گرفتن جزئیاتی مانند نوع محصول، حوزه فعالیت و موارد این چنینی؛ از پاکت کرافت برای بسته‌بندی‌‌‌ استفاده می‌‌‌‌شود. کسانی که از پاکت‌های کرافت برای بسته‌بندی‌‌‌ محصولات خود استفاده می‌‌‌‌کنند؛ از مزایای بسیار زیادی برخوردار خواهند شد. به این ترتیب می‌‌‌‌توانید برای بسته‌بندی‌‌‌ موارد زیر از این محصول استفاده کنید:

  • مواد خوراکی مانند خشکبار، ادویه، شکلات
  • محصولات تزئینی
  • لباس
  • محصولات بهداشتی و آرایشی
  • لوازم التحریر
  • تزئین و کادو پیچ کردن هدیه‌ها
  • ارائه نمونه محصولات مختلف

بهتر است بدانید به دلیل جذابیت خاص پاکت کرافت، مقاومت بالای آن و قابل بازیافت بودن؛ می‌‌‌‌توانید برای بسته‌بندی‌‌‌ طیف گسترده‌ای ‌از محصولات آن را به کار ببرید.

مزیت‌های پاکت کرافت

بهتر است بدانید استفاده از کاغذ، مقوا، جعبه و پاکت بدون دلیل رایج نشده است. پاکت‌های کرافت به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند؛ برای بسته‌بندی‌‌‌ محصولات متنوعی مورد استفاده قرار می‌‌‌‌گیرند. از جمله مهم‌ترین ‌‌مزیت‌های پاکت‌های کرافت می‌‌‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حفظ سلامت و کیفیت محصولات خوراکی
  • جابه‌جایی‌‌‌ و نگهداری آسان محصولات
  • عرضه بهتر و زیباتر تولیدات
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر نفوذ آب
  • جلب توجه مشتریان
  • مقاومت بالا در برابر پاره شدن
  • قابل بازیافت بودن
  • قیمت مناسب
  • قابل تولید در مدل، اندازه و رنگ‌های متنوع

به این ترتیب می‌‌‌‌توانید با در نظر گرفتن ویژگی محصولات خود؛ پاکت‌های کرافت مناسب را سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

اشتراک گذاری

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات کاغذ پاپیروس کاوه، شماره همراه خود را وارد نمایید.

در نظر داشته باشید ثبت سفارش تنها به صورت عمده امکان‌پذیر است.